Страници

събота, 15 февруари 2014 г.

От Русия с Любов и Зеле!

Майка ми е рускиня и обожава пирози и пирожки...има толкова много рецепти за тестото,но най-пипкаво е маеното.Днес изпробвах една нова рецепта,в която половината мазнина е заменена от заквасена сметана.Плънката е доста необичайна за моите вкусове,но отдавна бях обещала на мама да и направя"Пирог с капустой" т.е. зелев.Получи се мекичко и сочно тесто.Обаче и аз съм една зелка...какви ги свърших накрая ...ще разберете след рецептата :P

Тесто: 2ч.ч. брашно + допълнително при месенето
          4 с.л.прясно мляко,топличко
           1 пакетче(7г) суха мая
            2 ч.л. захар
            1 ч.л. сол
            3 с.л. олио
           3 с.л. сметана
           2 яйца
Пълнеж: 4 ч.ч. зеле, накълцано
               2 твърдо сварени яйца
               олио за запържване
               1/2 глава лук
               копър,червен пипер,кимион,дафинов лист,черен пипер,сол
               3-4 с.л. заквасена сметана
              
Тестото се приготвя като се прави квас от маята,млякото,захарта и 3-4 супени лъжици брашно.Оставя се да шупне.Брашното се пресява,добавя се солта.Яйцата,олиото и сметаната се разбиват до хомогенност.В брашното се прави кладенче и всичко течно се изсипва вътре и се омесва хубавичко.Оставя се да втаса(на този студ аз загрявам леко печката на 100*С  и след като я изключа оставям тестото да се постопли вътре)
Плънка:
запържваме лука с малко олио,добавяме зелето и наливаме малко вода да поомекне.Добавяме подправки на вкус.Накрая разбъркваме със сметаната.Яйцата се нарязват на дребно и всичко се смесва.Копърът се слага накрая,може и магданоз :)
Тестото се разточва на два дълги правоъгълника и между тях се слага плънка.Накрая се слага в загрята на 180* фурна.След като леко се запече се намазва хубавичко с жълтък и се допича.По принцип може и в началото,но рискувате жълтъка да загори и няма да е толкова хубаво и златисто накрая.

А ето и умната ми постъпка:Изпекох си аз пирога, стана чудесен.Обаче за да не разтопя пластмасовата покривка на плота сложих тавата върху горещия от пърженето котлон...и средата изгоря отдолу...наложи се да изрязвам някои парчета с нож и кухнята стана страшно мазало :D

Няма коментари:

Публикуване на коментар